Corporate social responsibility: a voluntary approach in SMEs

Published by FER Genève and Centre patronal (Vaud), 32 pages, november 2014

Cette brochure est diponible en français

Corporate Social Responsibility (CSR) can be defined as sustainable development applied to a business; it is based on the desire to strike a balance between three aspects: economic, social and environmental.

This approach enables the company to respond more effectively to the economic, social and environmental development of the community in which it operates, to integrate it better, and thus fulfil its primary responsibility: to ensure its continued existence.

This brochure is also available online.

Printed version

Prix membre Gratuit
Prix non membre Gratuit

Découvrez d'autres publications de la FER Genève

Leitfaden zur Integration Ihres ausländischen Personals

Leitfaden zur Integration Ihres ausländischen Personals

Die Ausländerintegrationspolitik ist derzeit durch eine Reihe von Reformen geprägt, deren Auswirkungen den Arbeitsmarkt und die verschiedenen Anspruchsgruppen betreffen.

Lire plus
Les métiers du digital en Suisse romande

Les métiers du digital en Suisse romande

Ouvrage

Panorama de l'emploi du digital en Suisse romande et perspectives.

Lire plus
Histoire de la FER Genève

Histoire de la FER Genève

Ouvrage

L’histoire de la FER Genève réserve bien des surprises. Cette brochure la retrace dans un style simple et vivant, des débuts agités dans la Genève de l’entre-deux-guerres jusqu’à l’ère numérique.

Lire plus