Corporate social responsibility: a voluntary approach in SMEs

Published by FER Genève and Centre patronal (Vaud), 32 pages, november 2014

Cette brochure est diponible en français

Corporate Social Responsibility (CSR) can be defined as sustainable development applied to a business; it is based on the desire to strike a balance between three aspects: economic, social and environmental.

This approach enables the company to respond more effectively to the economic, social and environmental development of the community in which it operates, to integrate it better, and thus fulfil its primary responsibility: to ensure its continued existence.

This brochure is also available online.

Printed version

Prix membre Gratuit
Prix non membre Gratuit

Découvrez d'autres publications de la FER Genève

Formes de travail

Formes de travail

Le fonctionnement des entreprises et les modes de travail se sont profondément modifiés. L'émergence du télétravail contrarie le modèle traditionnel du travail.

Lire plus
Corporate social responsibility: a voluntary approach in SMEs

Corporate social responsibility: a voluntary approach in SMEs

Ouvrage

The specific aim of this brochure is to help organise the process of reflection in this field, and review the various avenues open to a business in living up to its corporate social responsibility.

Lire plus
Dossier départ à la retraite

Dossier départ à la retraite

Ce dossier vise à présenter les systèmes de pension sous l'angle de l'âge à la retraite, tant en Suisse que dans les principaux pays de l'UE. Il renvoie toutefois le lecteur vers des ouvrages plus...

Lire plus